"Ako sa máš?" spýtal sa ma včera, ako obyčajne, Feri.
"Dobre," odpovedám s naučenou odpoveďou.
Osobne sa vidíme prvýkrát, odkedy sme si museli povedať pracovné zbohom.
…
"Ale ako sa máš naozaj?" pýta sa ma so záujmom jemu vlastným. "Veď to posledné obdobie muselo zanechať na tebe nejaké stopy.”
Sedíme na drinku v Bare, ktorý neexistuje a vravíme si, že život je fajn.
A v tom príde takáto podpásovka.
Posledné obdobie bolo naozaj ťažké
Jednou vecou je totižto písať o Degrowthe.
Druhou je ho zavádzať do praxe.
Nie je to žiadna sranda, keď zo 4 značiek pod madebythe musíte vedome nechať dve tak.
Keď si dohodnete podmienky odchodu, ale potom sa pol roka nič nedeje a nie je to vaša vina.
Keď sa musíte rozlúčiť s kolegami, s ktorými sa ľudsky aj profesionálne rozumiete, ale nemáte peniaze na to, aby ste ich ďalej platili.
Keď osekávate produktovú ponuku do hĺbky tak, že vám zostane v kategórii iba bestseller.
Chcete pravdu?
Zavádzanie Degrowth bolí.
Je o stovkách malých rozhodnutí, ktoré sú samy o sebe neviditeľné.
Ale ako celok majú obrovskú váhu.
Paradoxne, aj napriek zavádzaniu Degrowth, sme v porovnaní s minulým rokom aj plánmi rástli.
V našej "north star" metrike, ktorá sa zameriava na pomoc ľuďom, sme prekročili cieľ 50 000 produktov.
A to všetko s polovičnými nákladmi.
Ako sa teda úprimne mám?
Prvý krát za dlhý čas sa mi stáva, že mi zostane vedomý čas na to, aby som sa zamyslel nad mentálnym zdravím.
Aby som nezostal prekvapený, keď sa ma najbližšie niekto opýta ako sa skutočne mám.
A aby som mu na to vedel odpovedať.
…
Nemám sa dobre.
Ale ideme správnym smerom.
A je to o poznanie lepší pocit.
Podnikám. Pre lepší svet
Po 7 rokoch vedenia madebythe: ti viem povedať, prečo ti večná snaha o rast môže zničiť podnikanie. A že menej je niekedy viac.
V newsletteri Degrowth ťa každý mesiac nechám nahliadnuť až do našej kuchyne. Bez servítky ti naservírujem to najlepšie z hodnotového podnikania v Žurnáli, Poustri, Hikemates a Brot Books Deli.