😪

Ako som okresal spánok na 5 hodín denne. A čo mi to zobralo

Verím v to, že potrebujem minimálne 7 hodín spánku v normálny čas, teda medzi desiatou večer a piatou ráno. Niekedy mám chuť vyskúšať úplne iný mentálny model:

"Čo keby som skúsil robiť presný opak toho, čomu verím?"

Mne sa toho tento týždeň dosť nakopilo a ja som cielene skúšal pracovať do noci. Spávať som chodil medzi polnocou a druhou a vstával som medzi piatou a siedmou.

V priemere som spal päť hodín a ani raz som sa nedostal na šesť. To všetko po dobu jedného pracovného týždňa. Teda päť dní.

Ako to dopadlo?

Stihol som toho viac. Odpracoval som viac ako 58 hodín, ale koľko z toho bolo skutočne produktívnych, neviem povedať. Do flow som sa dostal iba málokedy a to aj pri mojej zvyčajnej flow hudbe.

A čo som si ešte všimol?

Že pri takomto režime je viac pravdepodobné, že preskočím svoju rannú rutinu. Že nemám energiu začať deň žabou. Že som počas dňa nesústredený. A potrebujem koňskú dávku kávy.

Že sa cítim počas dňa unavene. Čo je ešte horšie - podráždene. A svoju blbú náladu si ventilujem na M., ktorá si to vôbec nezaslúži.

Nemusím byť expert na štatistiku a hodnotiť, či je päť dní dosť dlhá doba na to, aby som niečo vedel odpísať nabetón. Ale viem, že keby som týmto tempom pokračoval ďalej, nevydrží to so mnou ani M. a ani moja hlava.

Idem sa ja len pekne vrátiť k starému režimu. A veľa práce budem nabudúce radšej riešiť poriadnym delegovaním.