🧬

Aké suplementy treba brať? Odporúčania od Víta Haráteka

NAD+

  • je komplikovane (needs more research)
  • zalezi jak ho beres (forma) - nejlepsi se zda byt nitrozilni NR / NMN jako prekurzory NAD - aby se dostaly az k mitochondriim - ja beru posledni mesice sublingualni NMN abych se vyhnul metabolizaci v jatrech / zvetsil bioavailability.
  • U NAD si musis dat pozor abys mel v tele dost volnych metylovych skupin - jinak je dobre 1:1 brat TMG ... v tuku rospustny trans-Pterostilbene, mozna resveratrol?
  • Problem s NAD je - ze zivi bunky/ vsechny ... tzn i ty spatne / stare / karcinogenni - bacha na to. More research needs to be done -> proti spatnym bunkam prave doplnit Quercetin, bioaktivni Curcumin, Boswellii etc.

Ubiquinol (200-400mg)

  • lepsi forma CoQ10, mnohem vic bioavailable ve vysim veku) + PQQ (20mg) ob den - srdce & mitochondrie

Quercetin

  • pomana se zbavit senesent cells (stare bunky ktere delaji v tele neplechu).

Glucosamin

  • potencial zvednout u starsich lidi longevity (u zvirat hral podstatnou roli) (pokud neberou NAC) - jinak taky vyzivuje klouby a chrupavku.

D-Vitamín & vápnik

  • NESUplementovat D vitamin ani vapnik pokud nejsou vylozene defficient - posledni researchy ukazuji na vic skody nez uzitku -> problemy s metabolizaci D vitaminu - misto toho pobyt na slunci. Pro pevne kosti a zdrave cevy - K2 MK7 + MK4.

Ashwagandha, EGCG

  • stress management / neuroprotective

IV glutathione

  • antioxidace

Magnesium L-Threonate Magnesium Malate

  • vetsina lidi ma nedostatek magnezia, ktere je kofaktorem stovek procesu v tele

Taurin

  • neuroplasticity / detox, esencialni aminokyselina (telo si ji samo nevyrobi) / bude se jim lip usinat

Metformin

  • jeden z nejucinnejsi bezne dostupnych leku pro prodlouzeni zivota - kontrola cukru - pokud se k nemu nedostanou tak slabsi prirodni nahrazky jako Berberine, Bitter Melon Extract, Chrom

Aspirin

  • Mensi davky aspirinu denne na potlaceni zanetlivych reakci

Bor

Ostatné veci

  • zvazil bych pro extra edge navic MSM, L-Carnosine, R-ALA, ALCAR (acetyl-l-carnitin), Selen, L-Tryptophan, Melatonin, mix A vitaminu (Lutein, Zeaxanthin, Astaxanthin, beta karoten, Lyc-o-Mato), pokrocilejsi methylovane formy skupiny B vitaminu nebo jejich prirodni podoby jako extrakty z jater / bee-polen, jod (kelp rasy), Kremelinu (diatomacerous earth), Kolagenove peptidy, chondritin, suplemental hormone theraphy (DHEA)?
  • filtry modreho svetla,
  • predpokladam nejakou sustainable healthy stravu (omezit pecivo, cukry, processed foods / uzeniny vynechat (nahradit cerstvym masem)/ pozor na velkou miru rostlinnych tuku

Veci, ktoré prospievajú

AktivitaPrečo?
Čiastočné hladovanie
NOFAP
Množstvo testosterónu ovplyvňuje najviac zo všetkého. Pri ejakulácii prichádzaš o množstvo minerálov
Cholesterol
Základný prekurzor pre tvorbu anabolických hormónov, najmä kravské maslo, žĺtka vo vajciach, slanina
Studené sprchy a lá Wim Hoff
Krátkodobý stres a dobrý mentálny tréning na nepríjemné veci, veľmi znižuje regeneráciu a posiluje imunitu
Zinok
Pre muža dôležitý minerál. Zbavuje telo nadbytočného estrogénu, ktorý oslabuje vplyv testosterónu. Najlepšie zdroje sú listový špenát, semená, orechy, morské plody, kakao, brokolica, špenát, kel a kapusta
Calm down
Meditácia, Joga, Tai-chi
Dlhý spánok
Fyzická aktivita
Krátkodobý stres. Pomáha na odstresovanie a depresie
Sauny