Čo sme sa naučili za 6 mesiacov, v ktorých neriešime rast

Čo sme sa naučili za 6 mesiacov, v ktorých neriešime rast

Podnikanie

Alebo naše skúsenosti s prenosom Degrowth do reálneho fungovania firmy. S02 E07: Prvý polrok 2024


V januári som sa dosť rozpísal o tom, ako pristupujeme k ročnému plánovaniu.

Zhodnotil som, že 12 “priorít” nám nemohlo nikdy fungovať.

A že je oveľa lepšie firmu rozdeliť do 6 oblastí.

Degrowth sme opustili kvôli ľavicovým hnutiam.

A interne sme ho prekrstili na No Growth.

Ako nám to zatiaľ funguje po 6 mesiacoch?

Dozvieš sa v najnovšom vydaní newslettera, ktorý odoberá viac ako 10.000 z vás.

🙌 TÍM: Máme engaged tím a skúsený advisory board

Možno ťa prekvapí, že v Žurnáli sme len štyria spolupracovníci.

Kamil ako môj ex-VA odo mňa prebral starostlivosť o operations.

Glady je s nami už rok na contente. A rada prispeje aj v iných oblastiach.

Zambo má na starosti marketing a nové knižné spolupráce.

A ja sa im to okrem nových produktov snažím nesabotovať.

Ak k tomu prirátam ešte moju asistentku, je nás spoločne 5.

To je dosť málo na to, aby sme pobrali všetko potrebné na zhruba 20 tisíc produktov ročne.

Preto je prirodzené, že sa musíme obklopovať šikovnými ľuďmi. Minule som spomínal Feriho Krivdu a Miša Meška. Tento rok k nim pribudol Rišo Mareček a Iveta Hrabovská.

Ale priznávam, že okrem vymenovania do funkcie tých workshopov či interakcií príliš nebolo.

A týmto si dávam verejný záväzok, že sa v tom najbližší polrok polepším.

...

🛠 OPERATIONS: Bez prúserov. A s real-time dátami

Najväčší progres sme spravili jednoznačne v plánovaní výroby.

Produkty tento rok riešime o celý kvartál skôr.

DTP-čka pre 25 produktov máme skoro hotové.

A využiť chceme z 90% najmä letnú výrobu.

Nechcem to zakríknuť, ale mám z toho dobrý pocit.

Čo ma neteší je, že sme stále nedoklepli manažérsky reporting.

Filip, ktorého sme si vybrali z výberka, sa síce snaží ako vie, ale v rámci real-time zobrazenia kľúčových metrík sme už 4 mesiace overdue.

Shopify je v custom metrikách jednoducho ťažký oriešok.

Verím, že ho rozlúskneme do konca mesiaca.

Ďalšou prioritou bolo dopracovanie brand assets a právna ochrana značky.

V tom prvom sme si celkom pohli a spolu s Mišom Slovákom ich dopracovali ešte na jar.

V druhom na viacerých frontoch riešime viac či menej úspešné právne konania s Tramou.

A dúfame, že nekonečnému dokazovaniu bude čoskoro koniec.

Tieto veci ma úprimne dosť vyčerpávajú.

Ale aj to patrí k ochrane značky.

...

📓 ŽURNÁL: Slow growth prináša svoje ovocie

Rozhodnutie upratať si produktové línie sa zatiaľ ukazuje ako správne.

Pomaly sa zbavujeme zásob takmer všetkého, čo na stránke ponúkame.

A skoro každý deň nám napíše niekto, kedy doskladníme cvičebnice či doplnky.

Nebojte sa.

O všetkých chýbajúcich produktoch vieme a pripravujeme adekvátne náhrady.

Dočkáte sa už v septembri a ako vždy, nebude to bez prekvapení.

So skoršou výrobou je spojená aj lepšia fyzická dostupnosť v distribúcii.

Pracujeme na tom, aby sme mali produkty skladom hneď po predstavení.

A ihneď boli dostupné aj v distribúcii, najmä cez Martinus.

Jediná neznáma v rámci tejto oblasti je, kto nás dostane hlbšie do firiem.

Spolieham na silu networku. A viem, že samé sa to nespraví.

...

📚 KNIHY: Naše knihy sa ocitli v prvých svetových obchodoch

Kubo a Grétka majú za sebou toľko výjazdov k novej knihe, že to neviem ani spočítať na prstoch oboch rúk.

Niekoľko mesiacov sprevádzajú zatiaľ nepoznaných hrdinov, aby zmapovali ďalšiu skvelú tému.

Voľné pokračovanie Tam Hore a Na chrbte tak postupuje podľa plánu.

A na jeseň, dúfam, bude dostupné cez ďalší crowdfunding.

Ak nám počasie neprekazí plány, budeš ho mať doma ešte pod stromček.

Čo doma mať možno nebudeš, je anglické vydanie On their Shoulders.

Potom, čo sme nedostali dotáciu na vydanie 3. knihy od FPU, sme pre nás celkom prekvapivo, neboli podporení ani z grantu SLOLIA na preklad slovenskej tvorby.

Darmo - s dotáciami nám to ešte nikdy nevyšlo.

Asi by sme mali viac počúvať Tomáša Baťu a spoliehať sa len na seba.

Rád by som napísal, že to neohrozí vydanie anglického prekladu, ale zatiaľ to sľúbiť neviem.

Všetko nad rámec 100% dostupnosti prvých troch kníh bude príjemný bonus.

...

⛰ POUSTR: Vieme aké to je úspešne odovzdať značku

Táto téma je z celého newslettra najchúlostivejšia.

Verejne sa baviť o odovzdaní značky totiž nie je cool.

Veď Poustru vďačíme za veľa.

Boli časy, keď nám ako ne-Bratislavčanom otvárali tie správne dvere.

A je viac ako možné, že by bez nich Žurnál vôbec neprežil.

Určite by sme sa bez nich nepustili do vydávania kníh.

A nevytvorili tak našu najrýchlejšie rastúcu divíziu.

Ale priznajme si to.

Už dva roky sa Poustru takmer nevenujeme.

Preto, ak by sa našiel parťák, ktorý si ich vezme za svoje, radi mu ich prenecháme.

Poustr má za sebou krásny príbeh a stabilnú výrobu.

Bola by škoda, keby sme ho nechali zapadnúť prachom.

...

🔻 MARKETING: Meriame a posilňujeme našu značku

Na začiatku roka sme si sľúbili prekopanie marketingovej stratégie.

Nanovo sme nastavili contentovú stratégiu.

Naučili sa viac pracovať s reelzkami.

Zaviedli si pravidelný plán.

Doterajšie výsledky?

O 33% viac trafficu ako pred rokom.

A o 44% nižší marketingový spend.

Ale stále nie sme ani na polceste.

Potrebujeme zaradiť vyšší rýchlostný stupeň.

Preto od tohto týždňa prechádzame na krátke týždenné experimenty.

V rámci nich plánujeme riešiť optimalizáciu landing page.

Vychytať nové emailové sekvencie v Klavyio.

Vylepšiť zážitok z rozbaľovania produktov.

Alebo otestovať nové sales channels.

Myslite na nás.

Pretože práce máme ako na kostole.

A za momentálnu úroveň PNO by sme mohli robiť akurát tak charitu.

...

Ako to zatiaľ hodnotím? 🤔

Celkovo nám tento model fungovania pomohol.

Menej ľudí robí na menej veciach a súčasne sa nám tak nepletú.

Pár vecí sme za tých 6 mesiacov síce museli preplánovať.

Ale celkovo ideme s prioritami podľa plánov.

Predaje sú niekde na sume 85 tisíc eur.

A pripravujeme sa na silný záver roka.

Držte nám palce a ďalej podporujte poctivé produkty 🙏

Podnikám. Pre lepší svet

Po 8 rokoch od zalooženia firmy ti viem povedať, prečo ti večná snaha o rast môže zničiť podnikanie. A že menej je niekedy viac.

V newsletteri Degrowth ťa každý mesiac nechám nahliadnuť až do našej kuchyne. Bez servítky ti naservírujem to najlepšie z hodnotového podnikania v Žurnáli, Poustri a Donio.