Pred dvoma rokmi sme sa rozhodli rozbehnúť rodinu značiek madebythe:
To, že to nebolo šťastné rozhodnutie, si uvedomujeme už od začiatku roka 2023.
Vzhľadom k tomu, že sa preklápame do jeho druhej polovice, je čas trochu bilancovať doterajšiu cestu.
A poodhaliť, čo nás čaká.
...
Pre vytvorenie businessovej strechy madebythe: sme mali svoje dôvody. Veď obsiahnuť Žurnál, Poustr, projekty s Hikemates, Brot Books Deli a Donio na jednej doméne a cez rovnaké kanály viedlo k zbytočnému zmätku.
Každá z týchto značiek si totižto zaslúžila hýčkanie a opateru. Viac ako rok sme každej značke venovali osobitný web, sociálne siete a takisto dedikovaný tím.
Ako firma sme sa vďaka tomu dva krát zväčšili. Pribudlo nám procesov, porád, prevádzkových rozhodnutí aj skladových priestorov.
Nebáli sme sa ambicióznych plánov a tomu sme podriadili aj infraštruktúru pre informačný software a fulfillment.
Potom prišiel pád.
Vďaka tomu sme sa našli v Degrowthe. Ten sa nestal len súčasťou našej novej vízie, ale premietol sa aj do našich každodenných rozhodnutí.
Dali sme si stopku rozbiehania nových produktov mimo náš core business. Namiesto toho sme si vyhrnuli rukávy, vrátili sa k produktovému testovaniu a focuskám. Zostali sme pri tom, čo robí Žurnál Žurnálom – naša metóda.
Pozreli sme sa na partnerov. Zostali sme pracovať len s lokálnymi firmami, ktoré nám dovolili zašpiniť si ruky. Takými, ktoré sa spolu s nami zamýšľajú nad tým, aké má produkt dopady v rámci životného cyklu, akú uhlíkovú stopu vytvorí.
Sústredili sme sa na svoje mentálne zdravie. A na ozdravenie chorľavej firmy.
Vyplatilo sa. Čísla za prvý polrok nám ukázali, že kopa drobných rozhodnutí vedených Degrowthom sa zatiaľ ukazuje ako správna.
Fajn.
Tak sa vám tento rok šťastena vrátila.
Ale čo s tým click-baitovým titulkom?
A aké sú plány na ďalší polrok?
...
Bude to polrok, kedy opustíme madebythe:
Cestou z útulne nám to hovoril Kubo Ptačin.
Často to medzi riadkami naznačoval Žltý.
A potvrdil to aj Mišo Pastier.
madebythe: naše značky neposilovalo. Skôr rozbíjalo pozornosť od samotných produktov tam, kde sme museli komunikovať nový brand. To vytváralo chaos v samotnej komunikácii. Vytváralo nekonzistentnosť. A spôsobovalo zmätok aj medzi zákazníkmi.
...
V živote každého podnikateľa príde bod, kedy investuje kopu energie aj peňazí a zamiluje sa do svojho nápadu. Ale ten napriek tomu nevyjde.
Stalo sa to aj nám a to rovno pri našej businessovej streche madebythe:
Mohli sme ešte chvíľu živiť svoje ilúzie o tom, že to zlomíme a naučíme sa o madebythe: lepšie komunikovať.
Alebo akceptovať, že ide o utopené náklady.
A počúvnuť 3 najväčších brandových stratégov na Slovensku.
Čo myslíš, že sme si vybrali?
...
Podnikám. Pre lepší svet
Po 7 rokoch vedenia madebythe: ti viem povedať, prečo ti večná snaha o rast môže zničiť podnikanie. A že menej je niekedy viac.
V newsletteri Degrowth ťa každý mesiac nechám nahliadnuť až do našej kuchyne. Bez servítky ti naservírujem to najlepšie z hodnotového podnikania v Žurnáli, Poustri, Hikemates a Brot Books Deli.