Po tom, čo sa nám udialo v minulom roku, sme si vo výrobe Žurnálov nemohli dovoliť prestreliť. Ak nás aj nepoložil fulfillment, nepredaný tovar by to určite dokonal.
Preto sme znížili už až aj tak osekané výrobné počty. A verili sme, že Žurnály 2023 nejako vypredáme.
...
A ono sa to naozaj podarilo.
O dosť skôr ako po minulé roky.
A v o dosť väčšom rozsahu.
Po Žurnáloch sa jednoducho zaľahla zem
Žiaden Ročník, Ročník Plus ani Polročník tak už 10 dní nezoženieš u nás na webe. Ani u najväčšieho partnera Martinus. V našom Brot Books Deli. Či v desiatke partnerských predajní po celom Slovensku.
Prúser?
Možno.
Dá sa s tým niečo spraviť?
Rozhodne.
Nenaháňame tržby, ale pridanú hodnotu
Tento rok sme sa rozhodli nenaháňať tržby. Namiesto nich sme si určili novú 10-ročnú víziu. Aby naše produkty posunuli ľudí 100 tisíc krát.
Navyše veríme, že Žurnál metóda je naozaj rozdielová. A každý deň nám píšu ďalší z vás, ktorí to nestihli. Rozhodli sme sa spraviť niečo bezprecedentné.
Poskytnúť vám online Žurnál zadarmo.
Vybuchol mi LinkedIn
V utorok som na svoj LinkedIn zavesil post. A šiel som si v kľude robiť svoju prácu. Keď som si ho večer otvoril, skoro som odpadol. So žiadosťou o digitálnu verziu ma čakali stovky notifikácií. Stovky.
Vieš ako dlho nám pred 7 rokmi trvalo predať prvú stovku Žurnálov? Päť mesiacov. Prvá stovka digitálnej verzie padla za dve hodiny.
Ale veď tí ľudia nám nič neplatili.
Čo z toho máme?
Vo fyzických produktoch sme doma. Ale digitál je pre nás úplna novinka. Uvedomujeme si, že prvá verzia má od dokonalosti ďaleko.
Preto je pre nás najdôležitejší feedback.
Tých 500 z vás, ktorí ste prvú online verziu už dostali, to už viete. Prvý digitálny Žurnál je datovaný len do konca januára.
Znamená to, že za digitálnu verziu budeš musieť vo zvyšku roka platiť? Nie. Ale tento spôsob nám umožní iterovať 6-krát do roka. A otestovať pri tom aj ďalšie digitálne nástroje.
Vráťme sa k otázke z úvodu:
Zbláznili sme sa?
Verím, že nie.
Rozhodnutie dať Žurnál online po dlhých 7 rokoch sa ti možno zdá ako veľká vec. No hneď ako sme začali optimalizovať dosah pred tržbami, bolo to jednoduché.
Možno sme stratili pár predajov z poskytnutia online verzie. Ale získali sme niečo oveľa viac.
Novú komunitu.
Podnikám. Aby bol svet lepším miestom
Volám sa Ivan Zaťko a po 7 rokoch vedenia madebythe: ti viem povedať, prečo to s hodnotovým podnikaním ide dole vodou. V newsletteri Degrowth ťa každý mesiac nechám nahliadnuť až do našej kuchyne. Pridáš sa?